Chyby a omyly infopodnikatelů

Co jsou Chyby a Omyly infopodnikatelů

K napsaní tohoto článku mě vyprovokovalo několik diskusí na internetu.

Tento článek ukazuje bohužel spíše chyby infopodnikatele. To je to, co chtějí lidé slyšet, vidět a číst. Chtějí spíše to negativní. Při psaní jsem si uvědomil, že chci spíše psát o přínosech. Takže další článek bude určitě o úspěších infopodnikatelů a možná obecně o úspěchu.

Podle mě se člověk může učit i z chyb. Pak to není chyba, je to spíše zkušenost. Můj děda mi říkal, že jednodušší je učit se z chyb těch druhých, než ze svých. Většinou to méně bolí a může nás to posunout velmi rychle na naší životní cestě. Budu rád, když Vám tyto informace pomohou najít nové možnosti.

 

V následujícím desateru ukazuji chyby a omyly některých infopodnikatelů.

 1. Přílišné očekávání.

Řada lidí si myslí, že napíše ebook a hned začne vydělávat.

Ono to trvá, než se člověk stane expertem.

Ani David Kirš nevydělal ty milióny přes noc.  Dneska si jeho jméno spojujeme především s Milionovým impériem. Ale on měl před tím v podstatě tři Emailakademie. A úspěch budoval postupně. A měl výhodu, že byl na trhu v podstatě jediný a první.

2. Nedostatek zkušeností z reálného byznysu a života.

Většina se zastřešuje tím, jak studovala u těch nejlepších. Studovat, číst knihy, poslouchat videa nestačí. Je třeba to žít a uplatňovat v každodenním životě. A pak přijít s něčím osobním – odlišit se.

 3. Všichni kopírují.

Nazval bych to marketingovým paradoxem.

Většina propagátorů včetně Davida Kirše říká, odlište se. Pak říkají, že jen oni ukazují fungující cestu. A nakonec ještě vytvoří systém včetně sw řešení, které všechny info podnikatele zabalí do stejné krabice (zejména MIO šablona od Davida Kirše). Kopírovat se musí umět. K tomu připravuji eBook – Jak NeKopírovat? (Znáte Kolbeho cyklus? Víte co je to PDCA? )

4. Online svět je všemocný.

Když mi nejde podnikání v klasickém světě, tak je velmi malá pravděpodobnost, že to bude fungovat online. Hloupý Honza úspěch na internetu nenajde! Většině firem chybí elementární schopnosti tvoření strategie a udržitelného rozvoje.

5. Neznalost on line světa.

Tady to má dvě roviny.

Když jsem odborník ve svém oboru, tak nemusím rozumět online podnikání. A většina, tak jako i já se stala samouky. Dneska bych to neudělal. Služby bych nakoupil. Ne náhodou s prvními infoprodutky uspěli lidé, kteří mají IT dovednosti (David Kirš, Jan Michalička, Pavel Hrdlička, Vladimír Vymětal, Pavel Říha).

Tady je však druhé úskalí.

Buď musím spolupracovat s partnery D. Kirše (Firma 20)  anebo musím bojovat s dodavateli, kteří nechytili trend infomarketingu a spíše hledají nedostatky na systému infomarketingu a haní celý systém bez jeho hlubší znalosti.

 6. Honba za penězi bez hledání smyslu svého života.

Affiliate systémy jsou podle mě seriózní možnosti obživy. Řada affiliate prodejců jsou zaměření jen na peníze a neřeší jestli produkt, který podporuje je kvalitní. Zejména vidím problém v tom, že prodávám něco, co sám neznám (nebo od někoho, koho neznám). Ono to nefunguje ani v offline světě. Nekuřák nikdy nebude úspěšně prodávat sebelepší cigarety.

 7. Prodávám to, co bych si sám nekoupil.

Affiliate partneři sami nejsou schopni a ochotni investovat do infoproduktů, ale chtějí je prodávat. Toto je podle mě klíčový problém naší společnosti. Začíná to ve škole. Učitelé učí děti ve škole a tvrdí jim, že se musí učit, nesmí kouřit a pít alkohol. Řada z nich to říká a s cigaretou v ruce, s alkoholovým dechem a s totálním odporem ke svému sebevzdělávání.

 8. Obsah online produktů nekoresponduje s našimi přirozenými učebními styly.

Tento problém opět vznikl už ve škole. Každý z nás je originál a každý se učí trošku jinak. Někdo to potřebuje vidět, někdo si to raději poslechne a někdo to musí vyzkoušet. Okamžitá konverze vítězí nad našimi dlouhodobými potřebami (video konvertuje lépe, tak všichni dělají videa a nikdo neřeší, že se účastníci z videa nic nenaučí, že by si to raději přečetli).

 9. Online vzdělávání není zaměřeno na rozvoj kompetencí.

To, že je někdo kompetentní znamená, že má znalosti, dovednosti a chce využívat své znalosti a dovednosti k dosahování požadovaných výsledků.

Podle mě online výuka je především o rozvoji znalostí. Minimálně jsme schopni online kurzy ovlivnit motivaci – postoj. A přesto, tady velká část infopodnikatelů nabízí motivační kurzy. Velmi dobře se tento jev projevuje v diskusích. Kdy po 14 dnech výrazně klesá návštěvnost zaplacených členských sekcí a diskuse jsou skoro na nule.

 10. Obsah je oddělen od našeho životního záměru – hodnot.

Většina lidí tvrdí, že pro ně je nejdůležitější ZDRAVÍ, LÁSKA, RODINA, DĚTI.

Kolik se prodalo infoproduktů zaměřených na tyto klíčové hodnoty ZDRAVÍ, LÁSKA, RODINA, DĚTI ? A kolik se prodalo infoproduktů zaměřených na PENÍZE?

TAK JAK TO JE S NAŠIMI HODNOTAMI?

 

Shrnutí:

Infopodnikání je velmi zajímavý způsob seberealizace a podnikání. Toto podnikání prochází porodními bolestmi.  Jelikož se IT svět velmi rychle mění, tak i ty bolesti jsou větší než v jiných oborech. Dramatizaci celého procesu zvětšuje i to, že se společnost polarizuje. Velmi výrazně to vidím i na mém okolí – lektoři, koučové, konzultanti. Toto však platí obecně i pro další profese. Někteří jsou ve svém (ne)rozvoji velmi konzervativní a rezistentní vůči všem změnám. Někteří vyčkávají. Někteří zkoušejí nové možnosti. Bohužel zkoušejí spíše ti, kteří nemají kvalitní obsah a nemají co nabídnout (nemají vlastní zkušenosti, dovednosti a někteří ani znalosti). Myslím si, že je tady však velmi zajímavá příležitost pro změnu. A záleží na každém z nás, jak se ke změně postavíme. Výsledek však bude podle mě podobný, jako při ZLATÉ HOREČCE NA KLONDYKE.

Tomáš Gřešek
Najdete mě
Tomáš Gřešek
Baví mě inspirovat a propojovat lidí a firmy na jejich cestě k trvalému rozvoji.

Leader produktivity

  • Produktivita je cesta k rychlému úspěchu
  • Produktivita je cesta k dlouhodobé prosperitě
  • Produktivita potřebuje své hrdiny - leadry
Více informací

Jak nastavit cíle

  • Cíl je místo kam chceš dojít
  • Cíl je to co chceš
  • Cíl je ovoce po kterém toužíš
  • Cíl je výsledek, který tě uspokojí
  • Cíl je výzva, která tě zvedne ze židle
  • Cíl je smysl tvého byznysu
Více informací

Myšlenková mapa
"Jak si nastavit cíle?"

  • Jak si stanovit v práci priority?

  • Jak nastavit cíle?

  • Jak delegovat úkoly?

  • Proč se úkoly neplní?

Více informací
Komentáře
  1. Alla napsal:

    Děkuji za vydařený a vyrovnaný článek. Je pravdivý, ale z mého úhlu velmi pozitivní.
    Když se člověk dobře dívá a je otevřený, objeví se neuvěřitelné možnosti a příležitosti, tak jak se to stalo mně.

  2. Dana napsal:

    Dobrý den Tomáši, děkuji za tento článek, souhlasím … Já stojím někde uprostřed obou pólů. Zdá se mi, že myšlenka infopodnikaní je dobrá, ale internet bohužel snese hodně… Zajímala by mne faktická úspěšnost některých projektů.

  3. hana napsal:

    Děkuji za podnětný článek k zamyšlení..doba se však také zrychluje…je moc dobré se na chvilku zastavit a zamyslet….ale i tak…spěchám do práce…děkuji!!!!

  4. Petr Ozogán napsal:

    Bohužel, plno lidí se dá nalákat vidinou, že je to snadné. Většina z nich ale podle mě nakonec sama pozná, že na to nemá, že to nezvládnou, pokud chtějí dodržet vysokou kvalitu. Nevydrží to a jsou zklamaní. Ti ostatní to pak zkouší „prodat“, bohužel moc brzy, kdy je z toho stále ještě paskvil. Pár lidem se to ale povede. Těžko hodnotit, která cesta je ta správná. Cením si ale snahu každého, pokud vydrží a poučí se z chyb, má šanci se vypracovat.

    Jeden případ co jsem vysledoval. Mám na internetu katalog InfoProduktů (KupInfo.cz). Nedávno jsem dostal nabídku, ať tam zveřejním Infoprodukt, něco jako škola reklamy. Přitom, na tom jejich webu nebylo uvedeno o tom skoro nic. Ani slovo o autorovi, kdo to vše vytvořil, jaké má s problematikou zkušenosti. Takže pouze klasicky, úvodní stránka s přihlašovacím formulářem (typickej Kirš), nic víc. Jak může tohle dovolit člověk, co chce vyučovat reklamu? Za těch pár obecných keců v délce několika vět nedám ani ten svůj email.

    Lidem se tu před rokem ukázal směr cesty. Zcela záměrně píšu jen směr cesty. Protože je nutné si to vše ještě hodně moc dopracovat. Někteří to ale nechápou, myslí si že dostali kompletní návod, jak postupovat. Tak se do toho bezhlavě pustí. A pak se diví, že je plno „Jeníků“ kritizuje a tvoří se parodie na Infoproduktový videa. Jsem, zvědav, kdy tu zůstane jen to zrno oddělené od plev.

    Já se touhle oblastí zabývám už asi sedm let. Sleduju, jak se to vyvíjí v cizině. ANO, i tam je to podobné. Myslím si ale, u nás je to horší tím, že je to tu nové a plno lidí v tom cítí spíše ty negativa.

    • Roman Miarko napsal:

      Petr Ozogán – Je zajímavé, že nevnímáte skutečnost, že je ten článek i o vás. Na svých stránkách propagujete věci jako Neurorestart. Možná máte pocit, že jste to podal neutrálně a vyváženě. Snad. Já mohu pouze napsat to, jak to působí na mě. Samotné zříkání se odpovědnosti za infoprodukt nestačí na to, aby to bylo vyvážené. Citaci výmyslů Čmolíka tam máte dost, ale skutečné výhrady protistran jsem tam neviděl. Právě váš rozcestník na mě již kdysi působil jako snaha vydělat na affiliate předstíráním nestranosti. Třeba jste to myslel odpovědněji, ale já to z vašeho působení vůbec nepoznal.

  5. Je to FUN! Držím všem palce 🙂

  6. Anonym napsal:

    Tome, naprosto souhlasím…

  7. Irina napsal:

    Souhlasím se vším. Naštěstí trh nesnese všechno. Trh funguje a má samoočistnou schopnost. Nekvalitu prostě zlikviduje. A tak je to správně!

    • Tomas Gresek napsal:

      Trh se čistí. A věřím, že orientace na skutečnou kvalitu se vyplatí. To přinese hodnotu všem.

    • Roman Miarko napsal:

      Nevěřím, že se to v dohledné době zlepší. V IT a osobním rozvoji se pohybuji více než 30 let a zatím to na mne působí dojmem, že je to stále horší a horší.
      Například Ivo Toman také kritizuje ezoteriky, ale sám ve svých knihách prozrazuje, že bez ezoterických rituálů by se nikam nedostal. Nyní chcitil slinu kritiky ezoteriků a kope do všeho naprosto šíleným způsobem. Pokud tu není nikdo, kdo by mohl uvést věci do správného kontextu, tak spoléhání na samočistící schopnost dopadne stejně, jako dopadla tzv. Velká privatizace a celý ten humbuk okolo.
      Tomáš Grešek tímto článkem vypustil teprve první nesmělý balónek, který sám o sobě nemůže nic změnit. Pouze může ukázat, že by lidé neměli slepě věřit infoproduktům.

  8. kVítek napsal:

    To jsou porodní bolesti … trh ocení ty úspěšné a ti méně úspěšní se zlepší nebo odpadnou … chybami se člověk učí … díky internetu je to rychlejší … ať žije info podnikání …

    Já si tu novou informační a vzdělávací vlnu užívám … 🙂

    Nestačím sledovat webináře ani psát e-booky 🙂

  9. Anonym napsal:

    Tomáši skvělý článek, pořád je o čem přemýšlet a někdy to hodně bolí 🙂

  10. Mirka napsal:

    Tomáši, moc pěkně sepsáno. Do infopodnikání se teprve chystám, ale jak se na to „teoreticky“ připravuji, tak jsem si k některým bodům došla úplně stejně. Jsem ráda, že se mi to potvrdilo. Děkuji za inspiraci a chyb se vystříhám 🙂

  11. Dušan Souček napsal:

    Tomáši, super článek. Chybami se člověk učí. Ale největší chyba je ta co se nikdy nestala. Přes ty všechny omyly nejrůznějších podnikavců jsem rád, že se zvedla tato vlna a lidé se pouštějí do nejrůznějších projektů. Pokaždé to nevyjde, ale čest a sláva každému kdo něco dělá. A klid v duši každému kdo jen sedí a kouká. Jen ať vzniká více a více jakýchkoli projektů.. Že to pokaždé nedopadne? A co se komu povedlo hned napoprvé? 😉

    Hodně štěstí v podnikání všem. 🙂

  12. Máš pravdu , Tome. Snadné to není, ale porod také není snadný.

  13. Dnes bych dodala ještě jeden komentář. A to k desátému bodu článku.

    Napsal jsi: „Většina lidí tvrdí, že pro ně je nejdůležitější ZDRAVÍ, LÁSKA, RODINA, DĚTI. Kolik se prodalo infoproduktů zaměřených na tyto klíčové hodnoty ZDRAVÍ, LÁSKA, RODINA, DĚTI ? A kolik se prodalo infoproduktů zaměřených na PENÍZE?“

    Řekla bych, že většina lidí to pouze TVRDÍ. O své zdraví se nestará ani těmi nejobvyklejšími způsoby, které jsou zdarma, natož aby něco kupovali.

    Totéž platí o lásce, rodině, dětech. Spousta lidí chce mít lásku, rodinu, dětí, ale nic neudělá pro to, aby to vše získala. A když už to získá, tak si těch hodnot neváží a lehce se jich vzdává.

    Ve skutečnosti se zajímají převážně o blahobyt, a to jen o jednu jeho část – materiální. A kupují přesně ty produkty, které „potřebují“. Produkty o lásce by nejspíše nekoupili.

    Tome, je dobře, že jsi „utekl“ od MIO šablony. Skutečně byla hrozná. Tato nová je hezká.

    Irina Jurčíková
    LadyByznys.cz

    • Tomáš Gřešek napsal:

      Irino, je to přesně tak i v životě Lidé něco tvrdí a jednají úplně jinak.
      MIO šablona měla ve své době přínos. Dneska testuji MIOWEB (od FIRMY 20) – vypadá to velmi dobře.

  14. Jan Franěk napsal:

    Výborný článek, a souhlasím s tím, že důležité je to, že člověk něco dělá. Bez ohledu na to, že to není zrovna dokonalé, ale chybami se člověk učí a snad i naučí, když vytrvá.
    Také jsem musel začít, baví mě to a doufám, že budu jednou přínosem.

Napsat komentář: Tomáš Gřešek Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..