ŽIVOT NA PRAVÉ STRANĚ – BUSINESS

ŽIVOT NA PRAVÉ STRANĚ – BUSINESS

Aneb

EFEKTIVNÍ KOMUNIKACI a AKCI k ÚSPĚCHŮM.

Rád inspiruji lidi a sám jsem rád inspirován.

Jsem vizionář a mám rád nové výzvy a sleduji inovativní trendy.

Proto sleduji online podnikání a zejména vzdělávání. Trh je v Česku přesycen různými online kurzy. Online produkty nejen sleduji, ale i kupuji. Bohužel musím konstatovat, že většina kurzů slibuje zázraky v osobním životě, i v podnikání. Řadu kurzů nabízí lidé, kteří nikdy nic nedokázali a mají jen drzost nabízet převzaté informace.

Jejich kurzy jsou pak plné …. slibů, obecných teorií, šarlatánských pseudopostupů a na konci jsou nešťastní účastníci – lidé.

 

Zúčastnil jsem se kurzu ŽIVOT NA PRAVÉ STRANĚ, úspěšného podnikatele Jiřího Mazura. Tento kurz je z mnoha pohledů výjimečný. Autor – Jiří MazurČeský Kiyosaki- má za sebou úspěšnou podnikatelskou historii. Jirka Mazur je velmi inovativní a pragmatický člověk, který dokázal v kurzu spojit účinné postupy (teorie) se svými podnikatelskými a manažerskými zkušenostmi a zároveň využil současných technologických trendů (online vzdělávání, automatizace, internet).

Kurz je zpracován tak, že mu je schopen porozumět skoro každý. U nás to zasáhlo celou rodinu včetně dětí (dcera má 18 – studuje soukromou podnikatelskou školu a syn má 10). Část kurzu jsme společně poslouchali při cestování autem na naší dovolené. Dcera Míša, která již několik let úspěšně publikuje na internetu, vydala knihu „NEŠTĚSTÍ VE ŠTESTÍ“ ve svých 16ti letech prohlásila, že ji kurz dal mnohem více než čtyřleté studium na „podnikatelské škole“. Našeho syna to ovlivnilo natolik, že se rozhodl žít na pravé straně a ve svých 10-ti letech rozjel své první podnikání – natáčí videa a publikuje je na youtube. (Za měsíc vydělal svůj první dolar!).

ŽIVOT NA PRAVÉ STRANĚ

Skvělý nápadem Jirky Mazura bylo to, že jsme si do kurzu mohli vzít parťáka. Já jsem si vybral svoji ženu Káju, s kterou společně podnikáme a vytváříme rozvojové programy pro firmy a pomáháme lidem rozvinou jejich silné stránky a zbavit se stresu.Cesta k mé duši

 

Kurz je srozumitelný pro široké spektrum lidí, ale přínosný je zejména pro ty, kteří chtějí něco dokázat a jsou ochotni pro to něco udělat. Jsou ochotni a schopni jít do akce. Toto velmi dobře JIŘÍ MAZUR podpořil v průběhu kurzu „akčními výzvami“ a VIP síťováním.

Mně osobně kurz přiměl zastavit se, přehodnotit priority, fokusovat se na důležité věci. Díky kurzu a testu DYNAMIKA BOHATSTVÍ jsem si uvědomil svoje poslaní – pomáhat lidem i firmám rozvíjet svůj potenciál, zvyšovat zisky a optimalizovat činnosti a procesy.

V průběhu kurzu a v různých diskusích (VIP síťování, facebook uzavřené skupiny) s účastníky kurzu jsem si opět uvědomil sílu komunikace. Způsob komunikace Jirky Mazura v celém kurzu s účastníky kurzu, byla velmi klíčová. Způsob a forma komunikace pomohla řadě lidí pochopit 13 TAJEMSTÍ Z PRAVÉ STRANY a to jim umožnilo se vydat na cestu ŽIVOTA NA PRAVÉ STRANĚ.

EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE

Proč komunikace ja tak důležitá?

 

Ano komunikace je v našem životě klíčová. Je dobré si uvědomit, že nelze nekomunikovat. I když nic neříkám, říkám toho někdy velmi hodně.

Cesta k cíli

Svou pracovní kariéru jsem začal jako projektant – byl jsem nadšený do techniky a elektroniky, vystudoval jsem technickou vysokou školu (VŠB). Práce projektanta mě bavila, kreslil jsem schémata řízení technologických procesů. Byl jsem spíše introvert, bavilo mě studovat nové technologie. S lidmi jsem moc nemusel komunikovat. Šéf mi řekl, co mám udělat, kde co najdu. K zákazníkovi mě raději nepouštěl, abych něco nepokazil.

Pak ale mou ženu v její práci kontaktovala kolegyně Alena Hlavjenková a nabídla jí, že si můžeme přivydělat nějaké peníze. (rok 1994)

Pozvala nás na předváděčku AMWAY. Systém nás celkem zaujal – bylo to něco jiného, než jsme znali ze školy a z práce. A tak jsme jeli i na přednášku AMWAY do Ostravy.

Rozklepaly se mi kolena.

Vzpomínám, jak jsme vstoupili do sálu plného lidí v hotelu Atom. Rozklepaly se mi kolena. A to jsem vůbec netušil, co nás čeká. Nechci tady popisovat motivační přednášku AMWAY. Ale jen její jeden bod, který mi změnil život.

Moderátor se zeptal, kdo je tady po prvé. Tak jsme nesměle zvedli ruce. A on nás s desítkou dalších pozval na podium. Krve by se ve mně nedořezal.

Když jsme byli všichni na podiu, tak nás všichni přivítali potleskem. Potom nás moderátor požádal o to, abychom řekli něco o osobě. Já jsem tehdy vůbec nebyl zvyklý mluvit před lidmi.

Při další otázce moderátora: „Jakou máte motivaci?“ se ve mně něco probudilo. Chtěl jsem „neudělat ostudu“. Chtěl jsem zaujmout. Ani nevím jak jsem ze sebe dostal: „Těším se, až Ti příští rok nabourám mým novým BMW tvůj nový mercedes.“

V první moment bylo v sále ticho, pak se všichni začali smát a tleskat. Tato historka se vypráví mezi ostravskými „AMWAJÁKY“ dodnes. Zanechal jsem po sobě stopu, i když jsem se AMWAY nikdy nevěnoval. Ale ten den mě velmi ovlivnil. Uvědomil jsem si , že nechci zažívat podobné stresující situace, že se musím naučit lépe komunikovat.

Práce na sobě nikoho nezabije

Tak jsem si našel kurz Christine Harvey. Na kurzu mě čekaly další situace, kdy jsem musel překonávat svoje bariéry a vyjít ze zóny komfortu. Asi nejhorší a zároveň velmi přínosné pro mě bylo, když jsem se musel postavit a před kurzisty říct „MÁM SE RÁD“ (psal se rok 1992). Byl to velmi silný zážitek. Zvládl jsem ho. Zvládl jsem i další cvičení, kdy jsme hledali osobní vizi a strategii, svoje silné stránky atd.

Tady definitivně skončila moje kariéra projektanta. Uvědomil jsem si, že chci více, že chci být úspěšný, že chci úspěšnou firmu. Že chci s touto firmou do světa.

Postupně jsem na sobě pracoval, až jsem se stal předsedou představenstva firmy Elektro MAR.

Velmi mnoho času jsme ve firmě věnovali vzdělávání sebe sama a vzdělávání zaměstnanců (v letech 1995-2000 jsme věnovali ročně cca 2 mil do vzdělávání).

Takže se i moje komunikační a prezentační schopnosti zlepšovaly.

Uvědomil jsem si, že je důležité říkat správné věci ve správný čas tak, aby i publikum rozumělo.EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE

Ach ta prezentace

Šel jsem prezentovat naši firmu na VŠB na setkání studentů a zástupců firem. Naše malá firma se ocitla mezi giganty typu SIEMENS, ABB, VÍTKOVICE, HONEYWELL, ČEZ, MORAVSKOLSEZSKÉ TEPLÁRNY, atd.

Jako zástupce malé firmy jsem měl mluvit na konci. Všichni jsme měli předepsaný čas na prezentaci – 15 minut. Protože jsem byl zodpovědný a šlo nám o to, získat nové pracovníky z řad studentů, tak jsem si na prezentaci připravoval.

A jak už to u takových akcí bývá. Předřečníci protahovali své prezentace, a já jsem měl začat mluvit v době, kdy konference už dávno měla skončit. Moderátor mi řekl, že mám maximálně 5 minut. V ten moment jsem byl naštvaný, protože předchozí firmy dostaly větší prostor a já a naše malá firma dostala jen omezený čas. Jak to vyřešit – prezentaci jsem měl načasovanou na 15 minut.

30 vteřin a dost

Tak jsem zaimprovizoval – nepotřeboval jsem ani těch 5 minut. Stačilo mi 30 vteřin abych zaujal. Pustil jsem první „slajd“ s logem firmy. A jen jsem řekl: “Studenti, pokud Vás zaujaly předchozí firmy a jejich prezentace, tak jsem pro Vás ideální partner. S těmito skvělými firmami se jako naši zaměstnanci setkáte buď jako se zákazníky nebo s dodavateli. A pozval jsem je ke svému stolu.

Po přednáškách následovaly individuální pohovory se studenty. U mého stánku na rozdíl od jiných firem bylo nabito. A získal jsem skvělé nové zaměstnance a brigádníky.

Cesta k fúzi

V komunikaci nikdy nebudete připraveni na všechno – je třeba být připraven na improvizaci.

To, že je komunikace velmi klíčová jsme si ve firmě Elektor MAR uvědomovali. Proto jsme měli vytvořený standard, že na klíčové jednání jezdíme vždy v týmu – minimálně ve dvou lidech. Toto se nám velmi osvědčilo, když jsme společně s generálním ředitelem Pavlem vyjednávali o fúzi s firmou Siemens. Jednání byla velmi náročná. My jsme měli s Pavlem jasně rozdělené role. Pavel vedl jednání, řešil operativní činnosti z pozice generálního ředitele. Já jsem spíše pozoroval, naslouchal, vnímal atmosféru a řešil strategické činnosti z pozice předsedy představenstva.

 

Elektro MAR a Siemens - efektivní komunikace

I zkušení vyjednavači z koncernu Siemens využívali různé taktiky, aby jejich investice byla co nejvýhodnější. Naše rozdělení rolí – Pavel více prezentoval, já více poslouchal (byl jsem záměrně pasivnější), nám v klíčové fázi jednání přineslo výhodu. V této fázi jsem byl já ten úderný a nekompromisní. Výsledek našeho vyjednávání byl nad očekávání našich společníků. A samotní šéfové Siemensu přiznali, že jsme dosáhli mnohem více, než oni měli v plánu. Byla to pro nás velká pocta a výhra.

Je důležité si uvědomit, že komunikace je nejen o prezentaci, ale také o přípravě, o naslouchání, o spolupráci, o improvizaci. Komunikujte rádi – komunikujte efektivně.

Chci sdílet své zkušenosti, proto podporuji a buduji GOLDWINNER BUSINESS CLUB  s Jirkou Mazurem.

Podělte se v diskusi o to, jak vy umíte využívat „komunikaci“ ve svůj prospěch.

Tomáš Gřešek
Najdete mě
Tomáš Gřešek
Baví mě inspirovat a propojovat lidí a firmy na jejich cestě k trvalému rozvoji.

Leader produktivity

  • Produktivita je cesta k rychlému úspěchu
  • Produktivita je cesta k dlouhodobé prosperitě
  • Produktivita potřebuje své hrdiny - leadry
Více informací

Jak nastavit cíle

  • Cíl je místo kam chceš dojít
  • Cíl je to co chceš
  • Cíl je ovoce po kterém toužíš
  • Cíl je výsledek, který tě uspokojí
  • Cíl je výzva, která tě zvedne ze židle
  • Cíl je smysl tvého byznysu
Více informací

Myšlenková mapa
"Jak si nastavit cíle?"

  • Jak si stanovit v práci priority?

  • Jak nastavit cíle?

  • Jak delegovat úkoly?

  • Proč se úkoly neplní?

Více informací
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..