Původně jsem chtěl napsat krátký e-mail (max 4 body), jaké jsou 4 KLÍČOVÉ PŘEDPOKLADY V ON-LINE PODNIKANÍ.
Při tvorbě se z krátkého e-mailu stal dlouhý e-mail, který jsem nakonec transformoval do článku.
Vize je klíčová nejen pro podnikání, ale i pro osobní život.
Vizi si vizualizujte pomocí VISION BOARDU. Jak vytvořit Vision board si přečtěte v tomto článku zde.
Jak řešit další kroky strategie, zajímavě popisuje on-line stratég Dušan Souček ve svém projektu ONLINE STRATÉG.
Značku můžete budovat pomocí vlastního blogu. Ptáte se: Jak tvořit blog? Není to složité? Zvládnu to?
Je to složité, ale zvládnete to. Zapojte se do vhodné komunity, která vám pomůže. Já se učím v klubu Placen za svou existenci.
Ve škole jsem ve slohu nevynikal. Ale dnes je jiná doba. Je důležité ovládnout copywriting. Skvěle to dělá a zároveň i učí Lucie Koubek.
Společně s dcerou jsme navštívili konferenci a načerpali jsme řadu zkušenosti. Velmi mě zajala prezentace Vítka Prokůpka. Proto jsem si koupil jeho knihu Psychologie ovlivňování. Knihu doporučuji.
Moje postřehy z konference najdete v tomto videu. Záznam z celé konference si prohlédněte na tomto webu.
Výborná cesta, jak si budovat značku je napsat e-book, nebo vydat knihu.
Oboje jsme si vyzkoušeli v naší rodinné firmě.
Moje žena Kája napsala několik e-booku, ve kterých popisuje přínosy One Brain a způsoby eliminace řady našich problémů. E-book „Inspirativní příběhy klientů“ si můžete stáhnout ZDE.
V knize Cesta k mé duši Kája odkrývá nejen svou třináctou komnatu, ale přináší na pozadí svého příběhu a příběhů svých klientů mimořádnou inspiraci pro ty, kteří chtějí žít v souladu se svou životní cestou a naplnit svůj osud.
Knihu napsala i moje dcera Míša. Míša je psala ve 14 letech ve škole pod lavicí, když ji to ve školních hodinách nebavilo. Věnovala se svému světu, který přenesla do úspěšné tištěné knihy – Neštěstí ve štěstí.
Já nosím svou knihu v hlavě. Tak se snad brzy dočká tištěné podoby.
Jde vytvořit globální značku z Opavy? Ano jde. Zajímavým způsobem budovaní vlastní značky z Opavy do celého světa je příběh mého kamaráda Petra Hlaváčka. Petr vytvořil svou značku BU1(www.bu1.cz) – pro brankářské rukavice a tyto rukavice prodává úspěšně po celém světě.
Kontakty je možné sbírat všude, jen je třeba se dívat a přemýšlet.
Při jednání, na školení, na večírku nebo on-line.
Několik tipů, jak sbírat kontakty. Na web blok si dejte magnet – například to může být e-book, kniha nebo test. Mně celkem zajímavě fungují testy. – Na příklad se můžete podívat na firemní web – EDUWAY/TESTY.
S databází je třeba komunikovat, postupně budovat vztah a vytvořit u „kontaktů“ potřebu si u vás něco koupit. Pro získávání kontaktů a budování vztahů s klienty (pro připravovaný kurz „Zázračné bachovky“) jsem použil metodiku Pavla Říhy, kterou jsem získal v klubu „Placen za svou existenci“.
Často slyším nebo čtu, že lidé nemohou na internetu prodávat, protože nemají velkou databázi.
Klíčové je, že nepřemýšlejí, jak databázi vybudovat. Jak velkou databázi můžete vybudovat za měsíc? Podle mé zkušenosti to mohou být i desítky tisíc.
S mým klientem – firmou Krmím kvalitně, která se zaměřuje na poskytování kvalitních služeb v oblasti výživy psů a koček, jsme pomocí foto soutěže vybudovali novou databázi v počtu 25000 reálných kontaktů se zájmem o výživu svých mazlíčků. Pro fotosoutěž jsme využili aplikaci SOCIALSPRINTERS. Soutěž trvala měsíc. Příprava, vlastní realizace i vyhodnocení bylo velmi náročné a do této skvělé marketingové akce se zapojil celý marketingový tým. (Připravuji podrobnou studii celého procesu fotosoutěže včetně výnosů a nákladů.)
Pro sběr kontaktů doporučuji kvalitní e-mailový systém. Já používám SMARTEMAILING a MAILERLITE.
Pokud se rozhodnete pro sběr kontaktů, je nutné, abyste se připravili na příchod GDPR.
Byznys v dnešní době velmi efektivně ovlivňují vztahy. Proto doporučuji budovat komunitu.
Komunitu můžete budovat on-line i off-line. V Opavě se svými přáteli budujeme skoro dva roky coworkingové centrum – www.LoveCoWork.cz. Kolem coworkingového centra vznikla komunita, která se navzájem podporuje a postupně vznikají společné podnikatelské, vzdělávací a charitativní projekty. V LoveCoWork máte přípravnou židli pro vaši práci, můžete se zúčastnit byznysových akcí (ZASTAVMESE, MASTERMIND, CASH-FLOW, POZNEJMESE. V coworku můžete uspořádat vaše školení, přednášku nebo pracovní poradu. Pokud rádi pomáháte, podpořte partu opavských dobrotet, které v coworku organizují akce na podporu maminek v nouzi.
V on-line světě můžete budovat komunitu velmi jednoduše díky sociálním sítím – zejména facebooku a jeho skupinám. Inspiraci najdete například ve skupině Jakuba Pacandy – Zakladatelé a správci facebookových skupin.
Díky wordpressu a MIOWEBU si můžete vytvořit členskou sekci, a tak budovat uzavřenou komunitu. Velmi se mi líbí Klub PZE.
V LoveCoWork připravujeme členskou sekci zaměřenou na vzdělávání v oblasti podnikaní, marketingu a osobního rozvoje. Už brzy ji členům coworku zpřístupníme.
Svět se mění. To je fakt. Kdo se nezmění, nepřežije. Přežít nestačí. Pokud chcete uspět, musíte změny vytvářet a řídit.
Staňte se leadrem změn. Jak vytvářet změny si můžete poslechnout na mém youtube kanále zde.
Problematikou efektivních změn se zabývám několik let. V řadě firem (JOHN CRANE SIGMA, SMITHS MEDICAL, FOXCONN, UNEX, PLASTIKO, CZLOKO a dalších) jsem úspěšně implementoval změnové projekty.
Jste leadrem změn? Otestujte se v testu Leader změn ZDE.
K tématu změn jsem rovněž napsal několik článku na mém blogu www.tomasgresek.cz.
V článcích se mimo jiné dozvíte, proč nejezdit na mrtvém koni anebo jak si pochutnat na kachně.
Víte, co je to Průmysl 4.0. ? Víte, co je to druhá strana šachovnice?
Podílel jsem se na vzniku projektu FIRMA4.0, který se zaměřuje na inovační (virtuální realita, IoT, 3D tisk, umělá inteligence) trendy nejen v průmyslu, ale i v našem každodenním životě a zejména na dopad těchto inovací na každého z nás.
Skvělou ukázkou jednoduché automatizace a „umělé inteligence“ je automatizovaný Messenger na facebooku – příklad je tento blog. (doporučuji prakticky vyzkoušet)
Úspěšní lidé se od neúspěšných lidí liší tím, že investují svůj čas a peníze do učení a zároveň investují svůj čas do učení druhých – do předávání svých zkušeností ostatním.
Nemyslí tím učení, na které jsme zvyklí ze školy z doby Marie Terezie. Je třeba se učit efektivně a v kontextu. Digitální doba nám umožňuje studovat kdykoliv, odkudkoliv a efektivně.
Skvělým nástrojem pro vzdělávání jsou webináře. Webináře mi dneska umožňují vzdělávat se na dálku a rovněž mohu své klienty vzdělávat na dálku z domácí nebo coworkingové kanceláře a nemusím cestovat přes celou republiku. Pro webináře můžete využít produkty zdarma i profesionální. Zdarma je například Google Hanghout. Mně v poslední době zaujala dvojice produktů pro automatizované webináře – Webinarjam a Everwebinar. Pokud chcete využít webináře pro podporu prodeje, tak se podívejte na tento webinář.
Jestliže chcete využít inovativní trendy, je nutné sledovat trendy i v zahraničí. K tomu nám pomůže google překladač anebo ještě lépe znalost cizího jazyka. Já od školy bojuji s cizími jazyky a nejsem jazykový typ – jak mi řekla jedna paní učitelka.
Díky internetu jsem našel zajímavou možnost, jak svůj jazyk zlepšovat s přiměřenou časovou investicí. Jsou to kurzy od esylingo.
Ze čtyř tipů na podnikání je sedm. A určitě každý z vás najdete další tipy na inspiraci pro efektivní podnikání. Budu rád, když se v diskusi pod článkem podělíte o vaše tipy.
Jak si stanovit v práci priority?
Jak nastavit cíle?
Jak delegovat úkoly?
Proč se úkoly neplní?
8. BOD – dělej si poznámky